Οι αγώνες έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό στην εκκίνηση της σεζόν του 2025 και τώρα διανύουμε ήδη το μέσο του πρώτου triple header. Το περιβάλλον αυτό το Σαββατοκύριακο είναι γνώριμο, αφού επιστρέφουμε εκεί που έγιναν οι χειμερινές δοκιμές, στο Μπαχρέιν. Εξακολουθούν ωστόσο να υπάρχουν αρκετά θέματα προς συζήτηση.
Η μάχη για το πρωτάθλημα F1
Ο αγώνας στην Ιαπωνία σίγουρα δεν θα μείνει στην ιστορία για το θέαμα που προσέφερε. Ωστόσο, είδαμε οδήγηση υψηλού επιπέδου, με ελάχιστα λάθη από όλους, κάτι που φανερώνει πόσο σκληρά πίεζαν οι οδηγοί από την αρχή μέχρι το τέλος.
Αυτού του είδους οι αγώνες, αυτοί που ίσως δεν μένουν στη μνήμη για την αγωνία ή τις ανατροπές, έχουν τεράστια σημασία στην μάχη του πρωταθλήματος. Καθώς η σεζόν προχωρά, οι ομάδες και οι οδηγοί θα κοιτάζουν όλο και περισσότερο τον πίνακα των βαθμών. Από αυτή την οπτική, η Σουζούκα είχε τη δική της βαρύτητα, ειδικά στην κορυφή.
Ο Max Verstappen πήρε την πρώτη του νίκη για τη φετινή χρονιά στην Ιαπωνία και πλησίασε σε απόσταση αναπνοής, μόλις ενός βαθμού, τον Lando Norris, που παραμένει πρωτοπόρος μετά από τρεις αγώνες. Η McLaren δείχνει να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid, αλλά όχι με τέτοια διαφορά που να μπορεί να επιβληθεί σε κάθε τριήμερο με άνεση. Αυτό το μικρό περιθώριο ήταν αρκετό για να το εκμεταλλευτεί ο Ολλανδός πιλότος, ο οποίος έκανε τη διαφορά με έναν εντυπωσιακό γύρο στις κατατακτήριες, βάζοντας τα θεμέλια για τη νίκη του.
Αν βάλουμε στην εξίσωση και τη νίκη του Lewis Hamilton στο sprint της Κίνας, ξεκινώντας από την pole, τότε έχουμε τέσσερις διαφορετικούς νικητές σε τέσσερις διαφορετικούς αγώνες, με κοινό σημείο ότι όλοι ξεκίνησαν από την πρώτη θέση. Αυτό λέει πολλά όχι μόνο για το πόσο ανταγωνιστικό είναι το πρωτάθλημα φέτος, αλλά και για τη σημασία του καθαρού αέρα (clean air). Το να είσαι μπροστά από την αρχή φαίνεται να είναι πιο καθοριστικό από ποτέ.
Ο Oscar Piastri, ένας ακόμη νικητής φέτος, κατέκτησε την τρίτη θέση στην Ιαπωνία, μένοντας κολλημένος πίσω από τον teammate του σε όλο τον αγώνα. Παρ’ όλα αυτά, απέχει μόλις 13 βαθμούς από την κορυφή του πρωταθλήματος, μια απόσταση που μπορεί να καλυφθεί μέσα σε ένα μόνο τριήμερο. Λίγο πιο πίσω, ο George Russell, με διαφορά τεσσάρων βαθμών από τον Αυστραλό, πληρώνει το τίμημα ενός μικρού λάθους στις κατατακτήριες, που τον άφησε πέμπτο στη Suzuka. Με αυτούς τους τέσσερις, Norris, Verstappen, Piastri και Russell, να είναι τόσο κοντά βαθμολογικά, έχουμε μπροστά μας μια σεζόν γεμάτη υποσχέσεις.
Tsunoda και Lawson θέλουν να βελτιώσουν την εικόνα τους
Η μεγάλη κουβέντα πριν από το αγωνιστικό τριήμερο στη Suzuka δεν ήταν άλλη από την ανατροπή στη σύνθεση της Red Bull, με τον Yuki Tsunoda να παίρνει τη θέση του Liam Lawson μετά από μόλις δύο αγώνες στη σεζόν. Ήταν μια απόφαση που προκάλεσε πολλά ερωτήματα, αλλά και ανάμεικτα συναισθήματα. Και οι δύο οδηγοί διαχειρίστηκαν την αλλαγή με αξιοπρέπεια και επαγγελματισμό, δεν είναι εύκολο για κανέναν να αλλάξει ομάδες εν μέσω σεζόν. Όμως μέχρι το τέλος του Σαββάτου, φάνηκε καθαρά γιατί η δεύτερη θέση στη Red Bull είναι τόσο αμφιλεγόμενη.
Ο Tsunoda έδειξε σημάδια ταχύτητας, ενώ είχε ενθαρρυντικό ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου, αλλά όταν ήρθε η ώρα να τα δώσει όλα στο Q2, το μονοθέσιο δεν του έδωσε ό,τι χρειαζόταν. Δεν έκανε γρήγορο χρόνο και έμεινε τελευταίος στην περίοδο, μόλις πίσω από τον Lawson, ο οποίος, παρά την πίεση της κατάστασης, φάνηκε λίγο πιο άνετος με την οδηγική συμπεριφορά της Racing Bulls.
Αυτό ουσιαστικά καθόρισε και την πορεία τους στο απόγευμα της Κυριακής, καθώς κανένας από τους δύο δεν κατάφερε να διεκδικήσει βαθμούς. Ο Tsunoda κέρδισε μερικές θέσεις και τερμάτισε πιο μπροστά, ενώ ο Lawson υποχώρησε στην 17η θέση. Για αμφότερους, όμως, ήταν ένα πολύτιμο μάθημα.
Με την εξαιρετικά γρήγορη και τεχνικά απαιτητική πίστα της Τζέντα να πλησιάζει, το προσεχές Σαββατοκύριακο είναι κρίσιμο. Αν μπορέσουν και οι δύο οδηγοί να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να βρουν σταθερότητα στο Μπαχρέιν, τότε η Σαουδική Αραβία μπορεί να αποτελέσει το σημείο όπου αρχίζουν να “δένουν” πραγματικά με το μονοθέσιό τους.
Η γνώριμη εικόνα του Μπαχρέιν
Η νίκη του Verstappen στην Ιαπωνία σίγουρα δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι περισσότεροι, ειδικά με τη McLaren να δείχνει ταχύτερη σε γενικές γραμμές. Όμως ο Max έκανε τη δουλειά του στις κατατακτήριες, κι αυτό αρκούσε. Με τις αναβαθμίσεις στα μονοθέσια που φτάνουν στο Μπαχρέιν, είναι πολύ πιθανό να δούμε νέα ανακατάταξη.
Η Mercedes φάνηκε πολύ γρήγορη στις δοκιμές του Μπαχρέιν και θα ελπίζει να επαναλάβει αυτή την απόδοση το Σαββατοκύριακο, ενώ η Ferrari παραμένει επίσης ανταγωνιστική. Ο Charles Leclerc έκανε εξαιρετική δουλειά στις κατατακτήριες στο Ιαπωνικό Γκραν Πρι, εξασφαλίζοντας την τέταρτη θέση και διατηρώντας τη στο αγώνα. Παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη τριάδα, ήταν πιο κοντά στον νικητή απ’ ό,τι πέρσι στην ίδια πίστα, κάτι που δείχνει πρόοδο για την ομάδα.
Με την πίστα του Μπαχρέιν να αποτελεί οικείο περιβάλλον και για τους rookies, έχοντας αγωνιστεί εκεί στις μικρότερες κατηγορίες, δεν αποκλείεται να τους δούμε να μειώνουν την διαφορά με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Οι Kimi Antonelli, Isack Hadjar και Oliver Bearman φτάνουν στο Μπαχρέιν με ανεβασμένη διάθεση, αφού εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους στην Ιαπωνία. Και οι τρεις θέλουν να διατηρήσουν αυτή την εικόνα και να συνεχίσουν να χτίζουν πάνω στα θετικά αποτελέσματα. Από την άλλη, ο Jack Doohan θα προσπαθήσει να έχει ένα καθαρό Σαββατοκύριακο, αφού πέρασε μια δύσκολη στιγμή την περασμένη Παρασκευή με τη μεγάλη σύγκρουση στα δοκιμαστικά.
Νέα πρόσωπα στο Free Practice 1 (FP1) της Παρασκευής
Μία από τις αλλαγές στους κανονισμούς για τη φετινή σεζόν περιλάμβανε την αύξηση του χρόνου στην πίστα για τους πρωτάρηδες, δηλαδή τους οδηγούς που έχουν ξεκινήσει σε λιγότερα από δύο Γκραν Πρι. Αυτή η αλλαγή ήδη αποδίδει καρπούς, καθώς στην Ιαπωνία είδαμε τον Ryo Hirakawa να οδηγεί για την Alpine και θα τον ξαναδούμε στο Μπαχρέιν, αλλά αυτή τη φορά για τη Haas.
Παράλληλα, η Ferrari επιβεβαίωσε ότι ο Dino Beganovic θα κάνει το ντεμπούτο του στις δοκιμές της Παρασκευής αυτό το Σαββατοκύριακο. Άλλοι πρωτάρηδες που θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα μονοθέσια της F1, είναι ο Fred Vesti με τη Mercedes, ο Felipe Drugovich για την Aston Martin, ο Ayumu Iwasa για τη Red Bull και ο Luke Browning για τη Williams.
Αυτές οι συμμετοχές προσφέρουν σημαντική εμπειρία στους νέους οδηγούς και είναι ένα εξαιρετικό βήμα για τη μελλοντική τους καριέρα στην F1, καθώς μπορούν να εξοικειωθούν με τις πίστες και τα μονοθέσια τους, έχοντας την ευκαιρία να δείξουν τις δυνατότητές τους τόσο στις ομάδες τους όσο και στον υπόλοιπο κόσμο της F1.